Jak odpowiednio wdrożyć się w użytkowanie sprzętu w gabinecie stomatologicznym?

Łukasz Kupian - Doradca techniczny.

Łukasz Kupian

Doradca.ds.sprzętu stomatologicznego

Wizualizacja Dna Architekci

W tym artkule opowiem Ci jak ważne jest odpowiednie wdrożenie się w użytkowanie sprzętu w nowym czy też istniejącym gabinecie, na co ma wpływ oraz jak dzięki odpowiedniemu ułożeniu tego procesu będziesz w stanie zaoszczędzić. Więc jeśli jesteś na etapie wyposażania swojego nowego gabinetu to znajdziesz w tym materiale dużo przydatnych informacji.

Kupując jakikolwiek sprzęt do swojego gabinetu, nowego czy też już istniejącego najczęściej w ofercie zawiera się również przeszkolenie z obsługi urządzenia. Szkolenie takie powinno nauczyć Ciebie czyli użytkownika sprzętu jak z niego korzystać w odpowiedni sposób, jak przeprowadzać czyszczenie i konserwacje oraz powinieneś znać podstawowe błędy czy też problemy techniczne związane z obsługą, które mogą pojawić się w trakcie użytkowania. Jeśli mówimy o jednym urządzeniu to nie jest to duży problem jednak kiedy jesteśmy na etapie kompleksowego wyposażenia całej kliniki gdzie mamy kilkanaście różnych urządzeń i każde z nich ma inną charakterystykę pracy to ciężko się w tym połapać. Odpowiednie wdrożenie w użytkowanie jest bardzo istotne i powinno być przeprowadzone w troszkę bardziej rozszerzony sposób niż godzinne szkolenie po montażu.

  1. Zaczynając od punktu pierwszego i biorąc pod uwagę to, że najczęściej pracujemy z klientami którzy, otwierają gabinety na dwa lub więcej stanowisk co za tym idzie najczęściej w gabinecie tworzy się już zespół, który będzie w nim pracował to ważne jest wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za wszystko co związane ze sprzętem w gabinecie. Omawiałem to już w jednym z poprzednich materiałów jednak przypomnę, że taka osoba powinna być odpowiedzialna za opiekę nad urządzeniami, za pilnowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń serwisowych, za zamówienia części, przeglądy i konserwacje oraz właśnie za to, żeby każdy członek zespołu był odpowiednio wdrożony w użytkowanie sprzętu. Jeśli nie chcesz sam być za to odpowiedzialny, wyznacz taką osobę to ona powinna być łącznikiem między dostawcą urządzeń i ona powinna dopilnować żeby proces szkoleń przebiegł prawidłowo.
  2. Punkt drugi – podziel szkolenie na etapy. Biorąc pod uwagę to ile urządzeń jest w gabinecie począwszy od unitów, radiologii, sterylizacji, zaplecza technicznego, komputerów, oprogramowań, skanerów do tak naprawdę najmniejszych urządzeń musisz liczyć się z tym że nie ogarniesz tego ani ty ani twój zespół na jeden raz. Najlepiej jest podzielić takie szkolenia czy też wdrożenia na etapy.
    Pierwsze szkolenie powinno odbyć się zaraz po instalacji sprzętu, ma ono tak naprawdę dwa zadania. Po pierwsze nauczyć Cię bardzo podstawowej i bezpiecznej obsługi urządzenia tak abyś mógł zacząć na nim pracę właśnie w tym podstawowym zakresie. Ilość informacji w takim szkoleniu podstawowym będzie inna dla unitu, inna dla pompy ssącej a inna dla skanera wewnątrzustnego
    jednak musisz podstawy znać. Drugą rolą takiego szkolenia jest weryfikacja poprawności działania urządzenia, czyli potwierdzająć odbiór sprzętu od dostawcy masz pewność że ono działa prawidłowo.
    Drugi etap to szkolenie bardziej zaawansowane które w naszym przypadku najczęściej odbywa się u klienta po około miesiącu od uruchomienia placówki i tu uwaga – miesiąc od uruchomienia a nie od instalacji sprzętu. Dlaczego? Ponieważ nie zawsze instalacja sprzętu równa się uruchomienie placówki. Przez pierwszy miesiąc najczęściej pojawiają się problemy które mogą wynikać z sposobu
    instalacji sprzętu, wad fabrycznych lub braku wiedzy i tutaj najlepiej podczas tego pierwszego miesiąca pracy zapisywać to co nas nurtuje, jakie pojawiają się problemy, pytania, niejasności i na takim drugim szkoleniu to wszystko powinno zostać wyjaśnione taka by oczyścić kartę i mieć pewność że nic nie wpłynie negatywnie na późniejszą ocenę współpracy z dostawcą lub o samym sprzęcie. Na takim szkoleniu bardziej zaawanosowanym powinieneś poznać już większość jak nie wszystkie funkcje urządzeń, te drugie szkolenie najczęściej dotyczyć będzie systemów cad/cam, radiologii, zaawansowanych technologicznie unitów sstomatologicznych czy też oprogramowani. Po takim szkoleniu powinieneś wiedzieć jak wszystko. Następnie trzeci etap to szkolenie które może być albo bardzo zaawansowane albo po prostu drugie doszkalające nowy personel lub uzupełniające wiedzę. Wszystko zależy od tego ile i jakiego sprzętu będziesz posiadał w swojej placówce.
  3. Kolejną wskazówką, którą powinieneś zapamiętać jest korzystanie z możliwości darmowych sesji szkoleniowych, najczęściej są to szkolenia, które oferują przedstawiciele producentów sprzętu mający siedzibę w Polsce. Szkolenia takie mogą być wykonywane w u Ciebie w gabinecie, w salonach pokazowych, salach szkoleniowych czy też niezależnych miejscach. Wszystko zależy od polityki firmy.
    Dlatego warto podczas wyboru producenta sprzętu brać pod uwagę to jakie wsparcie daje producent po zakupie urządzenia.
  4. Następnie żeby odpowiednio zespół wdrożyć w użytkowanie i dbanie o sprzęt a dodatkowo ten proces zoptymalizować możesz skorzystać z płatnych kursów czy też szkoleń które pomogą Tobie i Twojemu zespołowi odpowiednio szkolić się na bieżąco nie tracąc przy tym czasu.
  5. Korzystaj z wiedzy serwisu. Wiem, że ta rada może nie spodoba się wszystkim osobom zajmującym się serwisem sprzętu jednak dla Ciebie taka rada się przyda. Jeśli w okresie gwarancji lub po gwarancji wzywasz serwis do naprawy jakiegokolwiek urządzenia, zapytaj czy będąc przy okazji w gabinecie nie wykonałby krótkiego szkolenia lub nie odpowiedział na kilka pytań związanych ze sprzętem. Zawsze lepiej jest zapytać dwa razy niż później zrobić coś źle tracąc przy tym nerwy, pieniądze albo nawet cały sprzęt.

Podsumowanie

Mam nadzieje, że te kilka rad pomoże Ci ułożyć w głowie to jak odpowiednio zaplanować wdrożenie w użytkowanie sprzętu w Twoim nowym czy też istniejącym gabinecie. Odpowiednio ułożony dostawca sprzętu powinien pomóc Ci to zrobić. My w XDENTAL pomagamy

Jeśli chcesz zadbać o sprzęt w gabinecie stomatologicznym,

bądź wdrożyć się w użytkowanie sprzętu sprawdź co dla Ciebie przygotowałem!

Sprawdź pozostałe artykuły

Potrzebujesz szkolenia z obsługi sprzętu w Twoim gabinecie?

Skorzystaj z dowolnej formy kontaktu a razem dobierzemy działania, które sprostają twoim wymaganiom!

Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
Wypełnij to pole
Wybierz opcję
Łukasz Kupian - Doradca techniczny.

Łukasz Kupian

Doradca ds. Sprzętu stomatologicznego

Od ponad 10 lat zajmuje się wyposażaniem nowoczesnych gabinetów stomatologicznych. Pasjonat nowych technologii  i optymalizacji działania. Wielokierunkowe doświadczenie i nieszablonowe podejście pozwala we właściwy sposób doradzić i dostarczyć najrozsądniejsze dostępne rozwiązania.

Wierze, że jedyną drogą do wykorzystania pełnego potencjału urządzeń i zmiminalizowania usterek jest opdpowiednie dobranie urządzenia do użytkownika, przygotowanie miejsca instalacji oraz odpowiednie przeszkolenie z obsługi.

Subskrybuj newsletter i bądź na bieżąco!

Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera. Najlepsze porady, nowe odcinki i artykuły w Twojej skrzynce, raz w tygodniu.

Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
close
Łukasz Kupian - Doradca techniczny.

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z aktualnościami!

Nie wysyłamy spamu, więcej dowiesz się w naszej polityce prywatności